9.10.2019

Bahagia

Hey, rindu sangat nak spend masa menaip disini, rindu nak taip panjang-panjang bercerita macam- macam seperti dulu lagi. Tapi apakan daya kekangan waktu dan komitmen menghalang perhubungan kita 😋 ada yang ditaip tapi tak berkesudahan ceritanya akhirnya mampu masuk "draf'" mungkin disitu tempat selayaknya nak sambung entah bila pun tak pasti.. maafkan saya. 

So, harapnya bercerita disini boleh menjadi kenangan untuk dibaca satu hari nanti. Kebelakangan ni banyak benda terjadi. Sometimes, I just need my me time yes alone! mungkin ada masa bersendirian itu lebih baik. Untuk muhasabah diri, untuk fikir apa yang perlu diubah to be a better person. InsyAllah. Seiring dengan waktu people come and go. Itu biasa. Don't get me wrong saya tak marah pun siapa yang nak walk away from my life. Yes I do appreciate each one of you!

Bagi saya setiap orang yang kita kenal, itu adalah satu pertemuan yang ditentukan oleh Tuhan. Setiap yang kita kenal, mereka ini membawa peranan yang mungkin kita boleh ambil dari mereka. Kita semua ada macam-macam kisah, jadi bila kita berkenalan dengan seseorang itu mungkin Tuhan nak kita belajar sesuatu dari kisah hidup mereka berdasarkan pengalaman hidup yang mereka lalui. Yang baik kita jadikan contoh, yang buruk kita jadikan iktibar. Ingat kasut yang kita semua pakai tak sama jadi kita kena belajar dari pengalaman sendiri atau pengalaman orang lain ngerti? Nama pun pengalaman mematangkan kita tak gitew?

Dan satu perkara lagi bila kita mula belajar dari kisah hidup orang lain kita akan bersyukur dengan apa yang kita miliki. Dalam sesebuah kehidupan kadang-kadang kita rasa "susahnya life ni....kan best kalau jadi macam dia tu.." once this thought pop up in your head tanpa kita sedar orang yang kita rasa bestnya life dia tu menginginkan life kita. Mungkin "best" yang dia ada tu macam-macam dia dah hadap yang kita nampak senangnya dia tapi kita tak nampak betapa susahnya dia nak berada di tahap tu. Learn to appreciate apa yang kita ada. Menghargai setiap sesuatu dari sekecil-kecil perkara... InsyAllah kita akan lebih bahagia. 😉😉😉

Semoga kita semua ditemukan dengan kebahagiaan
Kebahagiaan yang lebih sempurna
Kebahagiaan yang berganda-ganda lebih baik
Agar hidup tidak sibuk berbicara tentang apa yang dimiliki orang lain
ataupun tentang apa yang tidak kita miliki
semoga kita sentiada merasa cukup dengan apa yang kita ada
Semoga kita sentiasa bahagia. 




No comments:

Post a Comment

Bahagia

Hey, rindu sangat nak spend masa menaip disini, rindu nak taip panjang-panjang bercerita macam- macam seperti dulu lagi. Tapi apakan daya k...