Yes..I'm FAT

Someone can you help me with a superb diet programme? Weyh..siyes teringin nak tubuh badan yang cantik seksi gitu..seksi? Yohoo..don't get me wrong dear..I'm seksi dengan tubuh badan yang cantik..bukan pakai pakaian seksiseksi gitu..I wish that I'll turn pretty like everyone..saya suka tengok gadisgadis memperagakan pelbagai fesyen pakaian..sumpah weii..teringin jugak. Tapi saya xnak terlalu kurus..xcomey..=) Saya suka chubby tapi tak la terlalu chubby just nice gitu..kalaulah dalam dunia nie ada tempat derma lemak macam tempat derma darah tue for sure I'll be the first person beratur untuk sumbang lemak..korang ingat sonok ke jadi gemok nie? But actually for me xkisah gemok ke kurus asal hati baik..baru la mantop bukan? Tehhee~

Dari kecik I'm one of my grandparents favourite grandchild so dorang bagi saya makan macammacam..serious weyhh..mesti there is something for me such as chocolate sume tue..dari kecik da biasa dengan all this habit so that why when da besar gnie pun it still jadi habit sebab da biasakan..tue la meluntur buluh biarlah dari rebungkan? I know they love me..=) Once, saya cuba diet..that time darjah 5..saya kuatkan azam sebab nak nampak cantik. So tekad la dalam hati DIET! sampai penat, lesu..arwah Mek kesiankan saya then dia bagi saya Sardin Rolls. Dia kata makan la..xkisah la apa orang nak kata apa..as long I'm healthy..I know healthy is the most important things but I want to be pretty too..feel like I'm the ugly duck..aishh..xbaikkan? Jahatnya mulut..Astagfirullah..bersyukur Bunga kau dilahirkan sempurna!!

When I was in form 5 lagi sekali cuba diet..tapi tu la diet dengan cara yang salah sampai hampir pengsan..I hurt myself people..=( I tried to be pretty like you girls..my cousin, Kak Ijah told me masa kecikkecik dulu she love to hugs me because I'm chubby..=) Dia kata sume suka tarik pipi saya..hehe..OMG, saya bukan teddy bear oke? hehe..bila tengok my friends sume cantik saya selalu terpikir bila la saya nak jadi camni? Pretty like them..saya suka tengok Fara Fauzia, Zetty Nadia, Kak Mawar, and dorang sume tue..mereka amat gojess..mereka cantik..but I'm not..aishh..tengok Bunga still xbersyukur..=(

Dulu masa sekolah menengah Bunga sorang mamat nie..dia cam cutecute gitu..but my friend cakap layak ke you dengan dia? cermin diri you..sejak hari tue..I realize I'm not pretty enough for everyone..too sad being me..maybe korang boleh cakap Bunga xbersyukur semua tue..once you be at my place you will know how did I suffer this problem for almost 21 years...so sad isn't?
I used to cried when I went to my primary school..budakbudak suka ejekejek maklumlah budakbudak higusan time kan? But everytime kena ejek there is someone will back up me..tehee~ Allah tue maha adilkan? Alhamdulillah...

Setiap yang Allah ciptakan tu ada sebab diakan? Tengahari tadi spend my lunch break kt cafe..sembangsembang dengan owner cafe tu..Kak Dah nama dia..memang friendly sangatsangat orangnya..=) Tadi dia tanya la nape xmakan sebab Nurul sorang je yang makan...then I said I'm on diet...dia kata xyah la dietdiet nie...laki xsuka..nanti pegang xrasa pape...OMG! ahahah..gelak jela weyhh~ saya dengan Nurul merah muka menahan malu..aduyai Kak Dah malu sihh! ;p Dia kata dulu dia kurus but after she get married dia jadi gemuk..biasa la tue kan? Da beranak semua tue meti jadi gemuk..thats why ramai yang xnak beranak..or beranak lambat..but for me rugi la sebab saya nak ramai anak nanti hehe~=)

Arinie saya dera diri saya..jahatkan saya? Saya xnak makan sebab takut makin gemuk..arinie dari pagi xmakan pape. About 6 p.m. baru saya makan..sakit perut sebab gastrik Allah je tahu..Ya Allah bantu Bunga.....

No comments:

Post a Comment