Tiada paksaan

entah bagaimana aku ingin memulakakn cerita pada kali ini..hati aku xsenang itu sahaja yg aku boleh katakan pada masa ini.. Ingin sahaja aku berlari pulang..aku ingin pulang..tapi aku perlu kuat kerna aku tahu sahabat-sahabat aku masih disini menyokong aku..aku masih punya keluarga dan aku juga masih punya sahabat..aku perlu tahu masih ada mereka untuk aku..aku perlu bersyukur..Alhamdulillah..
Tak perlu paksa diri jika diri ini tidak disukai..
Tak perlu paksa diri untuk menjadi sahabat diri ini..
Tak perlu paksa diri untuk menyayangi diri ini..
Katakan sahaja apa yg terbuku di hati agar aku lebih mengerti..
Agar aku tahu apa kelemahan diri, supaya aku boleh perbaiki..
Aku mungkin xdapat jadi sempurna tanpa sebarang cacat cela..
Tapi dalam hidup tiada yg total sempurna..
Engkau harus tahu itu..
Bila kau belajar menerima..
Orang akan belajar untuk menerima kau..
Tapi memang aku tegaskan bahawa semuanya tiada paksaan..
Kita rambut sahaja sama hitam tp hati lain2..
Tak perlu bermuka-muka..
Tak perlu jadi hipokrit..
Emosi aku menurun..
Aku tiada semangat..
APa yg aku tahu aku harus bangkit..
Mulut orang aku xleh TUTUP!

No comments:

Post a Comment