Tangisan Si Bongsu

Salam Semua..;)


Tanggal 24 Ogos 2010 genap la umur si adik bongsu aku 12 tahun..alhamdulillah..semoga Allah s.w.t panjangkan umur adik & murahkan rezeki, bahagia dunia dan akhirat... Si bongsu ni atau lebih mesra dengan panggilan Asmaq adik bongsu yg amat nakal dimata aku..seorang yang amat pemalu sebenarnya..jarang sekali bercakap dengan saudara mara kami. Sifat si bongsu yang paling aku bangga suka berdikari. Hebat bukan adik bongsu aku? Di rumah die assistant umie..tolong umie kemas rumah, sidai baju, gosok baju..semua die boleh buat dalam usia 12tahun. Jadi kami adik beradik berpakat untuk mengadakan something special memandagkan si bongsu sudah remaja..so adik welcome to teen life! =)

Seperti biasa bila semua keempat-empat anak umie berada di rumah sudah pasti kecoh suasananya..kadang-kadang perang dingin mula tercetus antara mereka..aku naik pening tapi hakikatnya aku seronok..mereka semakin dewasa..=)

Jadi pada malam khamis, kami adakan sesuatu buat si bongsu..tanpa pengetahuan beliau walaupun sudah agak terlewat..dan antara dalangnya ialah Anis, Iman & Umie..mereka memang pelakon terhebat! Malam tue before umie ambik Si bongsu di rumah Cikma, Umie menghantar kami bertiga (aku,Iman & Anis) ke rumah terlebih dahulu.



dialog antara Si bongsu dan Umie di dalam kereta...

Si bongsu: Umie..kaktie, abg & kak nis mano?
UMie : Semo tido umoh mama...
Si bongsu: ok...(dgn muka yg agak frust)



Da masuk rumah kami prepare kek untuk Si bongsu..akibat lilin yg banyak tu jadi kami bertiga terkial-kial berusaha untuk menghidupkan api pada lilin2 tersebut. Apabila Si bongsu membuka pintu rumah memang die terkejut..akibat terharu si bongsu menangis...anyway to all my dalang tahniah..berjaya buat si bongsu menangis..;P







HAPPY BIRTDAY ASMAQ!!

No comments:

Post a Comment