Let It Go~

Yesterday...yeayyhh it was yesterday..aku buntu..dalam fikiran aku hanya kekusutan yang tidak dapat aku huraikan..bagai tali yang terbelit2..aku cuba rungkaikan setiap simpulan..tapi agak susah.. terdiam sejenak buat aku memikirkan apa harus aku lakukan...aku berkira2 lagi apa yang membuat aku jadi begini? Akhirnya aku temui sebuah jawapan..jawapan yang ringkas tapi mengapa jawapan itu mengusik emosi aku buat kali ini. Lepas sahaja kelas PUblic Speaking aku diam kelu lidah untuk berbicara..tiada apa untuk dibicarakan sebenarnya. Aku lihat sekililing aku pada waktu itu..teman2 seperjuanganku semuanya kelihatan gembira dan senang hati bergambar bersama. tetapi mengapa tidak aku? Aku ingin berseorangan buat ketika ini...kebetulan temanku ingin keluar buat membeli dinner buat kami. Aku minta izin untuk mengikutinya..mungkin ini cara terbaik untuk aku melupakan masalahku ini dengan mengambil angin. Aku ingin ke pantai...mungkin bisa tenang selepas melihat ombak memukul pantai..Aku dibawa ke Batu Burok..aku lihat ombak memukul pantai..airnya kuat sekali. Ingin sahaja aku pergi bersama ombak itu agar aku tidak punyai sebarang masalah atau kesulitan lagi. Astagfirullah..membunuh diri tidak masuk syurga jawabnya..aku beristigfar...tapi alangkah baiknya jika aku mampu buat masalah ini pergi bersama ombak di laut itu...agar aku lapang..senang hati. Aku naik ke puncak tempat dimana hanya ahli keselamatan pantai sahaja dibenarkan naik ke situ. Dari puncak menara aku lihat sekeliling..betapa tenangnya jiwaku ini..angin sepoi2 menampar pipi gebuku ini..aku tersenyum..aman..damai..aku rasakan itu. Temanku membiarkan aku keseorangan untuk melupakan segala masalah ini..Ya..aku ingin melepaskan semuanya disini..pada malam ini..agar hari esok aku masih mampu tersenyum tanpa masalah ini lagi...buat temanku terima kasih atas keprihatinan kalian... aku tahu kalian teman yang baik...

No comments:

Post a Comment